Geoblog.pl    zdzichu    Podróże    Kerala, Tamil Nadu i Sri Lanka 2016r    24-ero godzinna wycieczka po rozlewiskach Kerali
2016

24-ero godzinna wycieczka po rozlewiskach Kerali

Indie
Indie, Alleppey

Magnesem Kerali jest „backwaters” czyli obszar zalewowy na styku lądu i oceanu, poprzecinany liczącą 1500 km siatką kanałów, na których toczy się normalne życie. Jedziemy do Alapuzza , gdzie wynajmujemy pływający dom – house boat na 24 godziny rejs po rozlewiskach. Na łodzi znajdowały się dwie klimatyzowane sypialnie , każda z łazienką i bieżącą wodą oraz otwarty salon na dziobie łodzi. Siedząc w wygodnych fotelach podziwialiśmy mijane wioski i podglądali życie ludzi mieszkających na mierzejach między kanałami a polami ryżowymi. Jest sporo komarów i konieczne było stosowanie repelentów. Smaczne posiłki przygotowywała i serwowała załoga łodzi. Na noc łódź przybiła do brzegu – ze względów bezpieczeństwa, po zmroku obowiązuje zakaz pływania po rozlewiskach. Rano, ruszyliśmy w drogę powrotną do Alapuzzy.